2012-02-26

Först klippte jag ut passande bitar av tyget som skulle användas
Jag använde mig av Cuttlebugen men man kan givetvis klippa för hand. Tre olika storlekar på cirklar blev det!
A-platta. C-platta och B-platta använde jag. Emellan diesen, tyget och B-plattan lade jag en bit med trikåtyg för att utstansningen skulle lyckas. Körde också igenom allt två gånger genom maskinen.
Tre stycken av varje storlek blev det!
Jag ville att blomman skulle bli lite styvare än bara tyget, så jag kletade på lite lim på varje lager och skrynklade till dem och ruggade upp dem på kanten.
När cirklarna torkat sydde jag ihop dem i mitten. Sydde in lite här och där för att de olika lagren skulle resa sig lite.
Ett hål i mitten med ett hålverktyg och en snygg brads i mitten. Voilá! FÄRDIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar